مجله اینترنتی

بهترین روش ارسال کالاهای شکستنی

بهترین روش ارسال کالا شکستنی

در زمان های قدیم خرید بسیاری از محصولات  شکستنی و آسیب پذیر همچون ظروف پذیرایی، عطر و ادکلن و... به صورت اینترنتی امکان پذیر نبود. و اکثر مردم خرید خود را بصورت حضوری انجام میدادند اما امروزه تقریبا تمام صنف ها وارد چرخه فروش اینترنتی شده اند و محصولات خود را از طریق سایت و شبکه های اجتماعی به فروش میرسانند. یکی از چالش های اصلی مردم هنگام خرید اینترنتی مساله به سالم رسیدن بسته به دستشان میباشد. 

این مساله بقدری مهم میباشد که رعایت نکردن این موضوع میتواند به طور مستقیم بر روی فروش تاثیر گذاشته و از تعداد مشتریان بکاهد فرض کنید فردی برای اولین بار از شما عطر خریداری میکند اما پس از رسیدن عطر به دست مشتری میبیند که شیشه عطر شکسته این تجربه تلخ باعث خواهد شد که دیگر از شما خرید نکند و اطرافیان خودرا نیز نسبت به برند شما بدبین کند 

حال که با اهمیت انتخاب یک روش ایمن برای ارسال محصولات شکستنی آشنا شدید با ما همراه باشید تا در مورد بهترین روش ارسال کالا شکستنی صحبت کنیم

برای ارسال مرسوله های شکستنی باید به چند نکته توجه کنید به عنوان مثال بسته بندی مناسب برای ارسال را انتخاب کنید و کالا را طوری قرار دهید که کمترین آسیب به آن وارد شود علاوه بر نکات بالا انتخاب سایز مناسب برای بسته بندی نیز مهم میباشد.

بهترین روش برای ارسال کالا شکستنی

به طور کلی برای بسته بندی و ارسال محصولات از سه مدل بسته بندی استفاده میشود:

  • جعبه های مقوایی
  • پاکت پستی
  • کارتن پستی

کارتن پستی سایز6

در گذشته اکثر افراد از جعبه های مقوایی همچون جعبه های کفش استفاده میکردند اما اگر صاحب کسب و کار باشید میتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید.  به طور مثال جعبه های کفش اندازه مشخصی دارند و ممکن است برای محصول شما زیادی بزرگ و یا کوچک باشند به همین خاطر بهتر است از گزینه های دیگری همچون کارتن پستی و یا کارتن پستی استفاده نمایید.

کارتن های پستی در دو ضخامت 3 لایه و 5 لایه موجود میباشند.هرچه تعداد لایه ها بیشتر بوده مقاومت و استحکام کارتن نیز بیشتر است. کارتن پستی در 9 سایز مختلف در بازار موجود میباشد شما میتوانید براساس اندازه محصول خود بهترین کارتن را خریداری نمایید.

یکی دیگر از مزایای کارتن پستی امکان نوشتن مشخصات فرستنده و گیرنده روی کارتن میباشد. همچنین استحکام بالا و تمیزی بسته بندی میتواند بسیار موثر باشد.

بسته بندی کاغذ کرافت

پاکت پستی مناسب برای ارسال وسایل شکستنی

یکی دیگر از بسته بندی های پر کاربرد استفاده از پاکت پستی میباشد. پاکت ها نیز دارای تنوع بالا و ابعاد گوناگون میباشند. 

کارتن پستی دارای تنوع بالاست و در سه مدل زیر در فروشگاه های آنلاین خرید کارتن و پاکت پستی خریداری نمایید:

پاکت حبابدار: به پاکتی که از نایلون حبابدار و کاغذ تشکیل شده است پاکت حبابدار میگویند. شما میتوانید از این پاکت ها برای ارسال محصولات شکستنی و حساس استفاده نمایید.

پاکت متالایز: درون این پاکت  یک لایه نقره ای رنگ تشکیل شده و بدنه بیرونی آن از جنس کاغذ تحریر سفید میباشد که جایگاه ویژه ای برای نوشتن مشخصات گیرنده و فرستنده در آن مشخص شده است. این لایه متالایزی از جنس فلز آلومینیوم میباشد.

پاکت لمینه مشکی:پاکت لمینت مشکی از یک لایه ضخیم مشکی و یک لایه کاغذ تشکیل شده است و برای ارسال وسایلی که در برابر نور و گرما حساس هستند، استفاده می‌شود. همچنین این پاکت‌ها مانع از نفوذ آب، رطوبت و آسیب به داخل بسته بندی میشوند . 

پاکت لمینه مشکی

استفاده از انواع محافظ

بعد از انتخاب سایز و نوع بسته بندی برای اینکه فضای خالی داخل بسته را پر کنید و کالا درون جعبه تکان نخورده و ثابت بماند بهترین کار استفاده از محافظ است محافظ ها نیز دارای تنوع میباشند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم:

  • کاغذکرافت
  • نایلون حبابدار
  • انواع فوم

بسته بندی

نایلون حبابدار: همانطور که از نامش پیداست نایلون هایی که سطح آن پر از حباب های کوچک هستند نایلون حبابدار میگویند این نایلون ها در بسیاری از مواقع دور محصول پیچیده میشوند و از کالا در برابر آسیب های احتمالی محافظت میکنند.

کاغذ کرافت: کاغذ های قهوه ای که ضخامت بیشتری نسبت به کاغذ های معمولی دارند و در اکثر بسته بندی ها همچون جعبه های پیتزا، ساک های خرید کارتن های بسته بندی و... دیده میشوند.

فوم: فوم ها نیز به دلیل ساختاری که دارند به عنوان عایق حرارت، رطوبت و صدا در بسته بندی ها کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.