مجله اینترنتی

فرق آبچسب و چسب معمولی

فرق آبچسب با چسب معمولی

مقدمه

با گسترش صنعت پست و ارسال محصولات مختلف به صورت اینترنتی استفاده از محصولات جانبی بسته بندی همچون انواع چسب ها، سلفون و محافظ حبابدار رواج بیشتری یافته است. در این مقاله به معرفی انواع مختلف چسب و به فرق آبچسب با چسب معمولی پرداخته ایم.چسب ها در صنعت بسته بندی به دو بخش چسب های نواری و آبچسب ها تقسیم بندی میشوند که هر کدام درای ویژگی های خاصی هستند.

قبل از معرفی هر کدام و بیان ویژگی های هرکدام از چسب ها بهتر است بدانیم که آبچسب برای چسباندن برگه ها کارایی بیشتری دارد و بهتر عمل میکند.

آبچسب چیست؟

شکل ظاهری آبچسب ها به حالت نواری میباشد و از یک لایه کاغذی به همراه مقدار زیادی چسب تولید شده است. برای فعال شدن حالت چسبندگی باید این چسب ها را در معرض رطوبت قرار دهید. آبچسب ها معمولا به دو رنگ سفید و قهوه ای در بازار موجود میباشند.

یک طرف آبچسب دارای چسب خشک شده است که باید برای چسباندن خیسانده میشود به عنوان مثال تمبر ها و درب پاکت ها از این نوع میباشند.

آبچسب ها به صورت رولی بوده و خریداران بسته به نیاز خود اقدام به خرید میکنند.

چسب پهن چیست؟

چسب پهن یا نواری دارای یک سطح چسبنده است و در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. کاربران برای استفاده از چسب پهن باید سطح چسبنده را بر روی سطح مدنظر قرار دهند. از دیگر مدل های چسب پهن میتوان به چسب کاغذی، چسب پلاستیکی و شفاف و فویلی اشاره کرد.

 

فرق آبچسب با چسب معمولی

فرق آبچسب با چسب معمولی

همانطور که در توضیح هرکدام گفتیم نحوه استفاده از آبچسب معمولا سخت تر بوده ولی قدرت چسباندگی بالاتری در مقایسه با چسب پهن دارد.

کاربرد آبچسب و چسب نواری 

ابچسب ها در حوزه های مختلفی کاربرد دارند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

  • پلمپ کردن جعبه ها و کارتن ها ی بسته بندی
  • پلمپ کردن درب کارتن 
  • استفاده برای کاغذ و مقوا

چسب پهن کاربرد وسیع تری دارد و برای اهداف مختلف بسته بندی و صنایع مختلف کاربرد دارد:

  • مصرف خانگی
  • چسباندن درب انواع کارتن و پاکت

طریقه استفاده از  آبچسب و چسب پهن

آبچسب

برای استفاده از آبچسب باید سطحی که دارای چسب است را با مقداری آب مرطوب کرده و بر روی سطح قرار دهید. برای استفاده از آبچسب ها میتوانید از دستگاه های مخصوص اینکار استفاده کنید.

دستگاه آب چسب دارای یک مخزن کوچک آب بوده و حین باز شدن رول چسب سطح چسب‌دار آن را آغشته به آب می‌کند. روش دیگر اینست که بوسیله یک اسفنج مرطوب و یا انگشت خیس برای این منظور استفاده کنید.

نکنه قابل توجه اینست که سمت براق نوار، سمت چسب دار است.

چسب پهن 

روش کار با چسب پهن بسیار آسان تر از آبچسب است این چسب ها از جنس غیر کاغذی بوده و برای استفاده از آنها نیاز به مرطوب کردن و خیساندن چسب نیست و تنها کافیست مقدار موردنظر خود را قیچی کنید.

مزایا و معایب آبچسب و چسب پهن

مزایا آبچسب

  • قدرت چسبندگی بالا برای چسباندن سطوح کاغدی
  • قابلیت بازیافت و استفاده آسان
  • امکان مهر زدن چاپ کردن یا نوشتن آسان روی آبچسب
  • عملکرد بالا در شرایط خاص مثلا هنگام گرد و غبار و خاک

چسب پهن

معایب آبچسب

  • اتلاف وقت زیاد به دلیل رطوبت رسانی

 

مزایا و معایب چسب پهن

چسب پهن دارای تنوع بالایی هست و از قدرت چسبندگی خوبی نیز برخوردار است و برای سطوح غیر کاغدی مناسب میباشد اما اگر سطح شما کاغذی است و شرایط آب هوایی اونجا گرد و غبار است بهتر است از آبچسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.