مجله اینترنتی

اهمیت بسته بندی در فروش

نقش بسته بندی در فروش

نقش بسته بندی محصول در فروش

مفهوم بسته بندی کالا

بسته بندی محصولات قبل از ارسال باعث ایمن سازی و حفاظت از محصول در برابر خطرات احتمالی میشود.امروزه بسته بندی نقش زیادی در نشان دادن هویت کسب و کار شما و برند سازی مجموعه شما دارد. بسته بندی محصول اولین فاکتوری هست که پس از رسیدن بسته به دست مشتری مورد توجه قرار میگیرد وجود یک بسته بندی مناسب میتواند حس مثبتی را در فرد ایجاد و به یادگار بزارد.

بسته بندی

طراحی یک بسته بندی خوب میتواند شما را از رقیبانتان یک پله جلوتر ببرد. بعضی از کارشناسان فروش از بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش یاد میکنند زیرا هنگام فروش کالاها خریدار مستقیم با فروشنده ارتباط ندارد و پوشش آنهاست که اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه میدهد.

هیمشه اولین ها در یاد خاطره انسان می ماند و پاک نمیشود تصور کنید که با یکی از دوستانتان برای اولین بار قرار ملاقات دارید وشما بهترین نوع پوشش خود را امتحان میکنید چون اولین دیدار نقش مهمی در شناخت و ادامه دوستی دارد. یک بسته بندی زیبا علاوه بر حفاطت محصول میتواند باعث جذب مشتری و خرید دوباره شود. بنابراین  بسته بندی محصول میتواند یک مزیت رقبابتی باشد که شما را از سایر رقبا جدا میکند.

اشتراک حسی که افراد پس از دریافت محصول شما و باز کردن آن پیدا میکنند باعث میشود افراد بیشتری مشتاق به خرید محصول شما برای تجربه همان حس بشوند.

یک بسته بندی خوب نقش یک بنر تبلیغاتی را میتواند برای شما ایفا کند.

نقش بسته بندی در فروش

بسته بندی خلاقانه

ایجاد یک بسته بندی منحصر به فرد میتواند شما را از تمام رقیبانتان جدا سازد و شما به انتخاب اول خریدار تبدیل شوید.

در طراحی خلاقانه شما باید به نوع محصول رنگ سازمانی خود اندازه محصول و... دقت نماییید.

بهتر است بسته بندی طوری باشد که به هدف سازمانی شما نزدیک باشد.

نکاتی که هنگام طراحی بسته بندی باید به آن توجه کرد:

ارائه ی اطلاعات به مشتری در رابطه با محصول

یکی از کارهایی که خیلی میتواند در جذب مشتری جدید و راضی نگه داشتن مشتری قبلی موثر باشد ارائه اطلاعاتی در مورد محصول میباشد. به طور مثال اگر محصول خوراکی میباشد میتوان طرز تهیه آن ساعت پخت و.. را در یک دفترچه راهنما در بسته بندی محصول قرار داد.

در نظر گرفتن نوع محصول هنگام طراحی بسته بندی

دقت به نوع محصول و میزان حساسیت آن بسیار مهم میباشد زیرا سالم رسیدن بسته مهم ترین نکته در بسته بندی است.

بسیاری از محصولات با نوع بسته بندی که دارند شناخته شده اند در واقع بسته بندی آن ها نشانه هویت آن هاست اگر بتوانید شعار و بسته بندی محصول را در یک راستا قرار دهید میتوانید تاثیر بسزایی در معرفی محصول خود بگذارید.

نقش بسته بندی در برند سازی

با استفاده از یک بسته بندی خلاقانه خاص و منحصر به فرد شما میتوانید با کمترین هزینه و زمان اقدام به برند سازی کنید.

در شرایط امروزی که تبلیغات نقش اول هر کسب و کاری است. شما با استفاده از یک بسته بندی خوب میتوانید مشتریان زیادی را بدون تبلیغات خاص جذب کنید. بسته بندی خوب باعث شناخت برند و تمایز از سایر رقیبان میشود.

شناخت برند: بسته بندی باید طوری باشد که مشتری پس از دیدن آن یاد لوگو و شعار تبلیغاتی محصول بیفتد و سریعتر به محصول شما اعتماد کند، نقش کلیدی بسته بندی، ایجاد تمایز بین محصولات مشابه و محصولات شرکت رقیب است.

نقش بسته بندی در فروش

ویژگی های یک بسته بندی حرفه ای چیست؟

بسته بندی حرفه ای باید بگونه ای باشد که در نگاه اول مشتری را جذب خود کند و باعث شود مشتری هایی که تابحال از شما خرید نکرده اند محصول شما را خریداری کنند. قراردادن لوگو در طراحی بسته بندی بسیار مهم میباشد سادگی و زیبایی و همچنین استفاده از رنگ های زیبا نیز نقش مهمی در طراحی دارد. از دیگر ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سهم بازار نسبت به رقبا
  • افزایش فروش
  • ماندگار شدن برند در ذهن مشتری

چاپ بسته بندی با طرح دلخواه

آقای پاکت سالها در زمینه تولید و چاپ کارتن های پستی و پاکت های پستی فعالیت میکند. شما میتوانید طرح اختصاصی خود را با مناسب ترین قیمت چاپ و به بازار ارائه دهید.

برای ارتباط بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با شماره  زیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.