مجله اینترنتی

اشتباهات رایج در بسته بندی

بسته بندی

شاید بعد از خواندن عنوان مقاله با خود فکر کنید که مگر بسته بندی چقدر در کسب و کار شما تاثیر دارد؟ و یا توجه به این نکته چقدر ضروری است؟ در دنیای امروز که رقابت برای فروش محصول بسیار بیشتر شده داشتن یک بسته بندی خوب و زیبا میتواند رقابت را برای شما آسان تر کند و توجه کاربران بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. اگر هنوز به اهمیت و ضرورت بسته بندی پی نبردید پیشنهاد میکنم مقاله اهمیت بسته بندی در فروش را مطالعه کنید.

بعضی از افراد اهمیت بسته بندی را درک کرده اند اما بسته بندی آنها دارای مشکلاتی هست که باعث میشود آنقدرها هم بسته بندی نقش خود را به خوبی ایفا نکند و تاثیر زیادی برای کسب و کار شما نداشته باشد.

بنابراین برای حل این مشکل ما در این مقاله به نکاتی که باعث بسته بندی بهتر محصول شما میشود پرداخته ایم امیدواریم که مطلب برایتان مفید باشد.

اشتباهات رایج در بسته بندی کالا

  • وجود خطاهای مختلف روی بسته بندی
  • سخت باز شدن بسته بندی
  • نداشتن ابعاد مناسب بسته بندی برای حمل و نقل
  • بسته بندی گمراه کننده است
  • بسته بندی پیچیده است.

وجود خطاهای مختلف روی بسته بندی

وجود غلط های املایی و نگارشی آسیب زیادی میتواند به برند شما وارد کند و اعتماد کاربر به برند شما را به طور کامل از بین ببرد.

بنابراین قبل از عرضه، بسته بندی محصول خود را به صورت تستی به چند نفر نشان دهید و نظرات آنهارا در درنظر بگیرید.

شعار و نوشته ای را که در نظر گرفته اید را از نظر مفهوم و معنا بررسی کنید و در عرضه کردن بسته بندی جدید به بازار عجله نکنید.

سخت باز شدن بسته بندی

خیلی از اوقات صاحبان کسب و کار بسته بندی محکم را با بسته بندی سفت سخت اشتباه میگیرند. در حالی که اگرباز کردن بسته بندی سخت باشد ممکن است خاطره خوبی را برای کاربر به جا نزارد.

بنابراین بسته بندی باید طوری طراحی شود که باز کردن آن وقت زیادی را از مشتری نگیرد و باعث کلافه گی و از بین بردن حس حال خوب نشود.

سخت باز شدن بسته بندی

 

  • نداشتن ابعاد مناسب بسته بندی برای حمل و نقل:
    بی شک بزرگ تر بودن و یا کوچک تر بودن بیش از حد بسته بندی نه تنها از بسته بندی محافطت نمیکند بلکه باعث بیشتر شدن احتمال آسیب به آن میشود. ضمن اینکه بسته بندی بزرگ و بیهوده باعث هزینه بیشتری نیز برای شما میشود همچنین حمل و نقل کالا را سخت تر میکند.

بسته بندی بزرگ

  • بسته بندی گمراه کننده است:
    این موضوع در محصولات آرایشی و بهداشتی زیاد به چشم میخورد بعضی از تولید کنندگان بسته بندی کرم ها را طوری طراحی کرده اند که حجم آن بیشتر دیده شود در صورتی که نصف فضای بسته بندی خالی است این تکنیک ممکن است در کوتاه مدت خوب باشد اما پس از خرید مشتریان ممکن است حس اعتماد آنها از بین برود و دیگر از برند شما خرید نکنند پس بهترین راه اینست که با مشتری صادق باشیم.

    شاید بسیاری از افراد با خود بگویند که یک بسته بندی خوب چه معیار هایی دارد؟ در ادامه به ویژگی های یک بسته بندی خوب اشاره میکنیم تا به راحتی بتوانید مشتری هارا به محصول خود جذب نمایید.

استفاده از بازاریابی سبز

به محصولی که برای محیط زیست ضررری نداشته باشد بازاریابی سبز میگویند. پس بهتر است بسته بندی طوری درست شود که قابل بازیافت باشد. یکی از راه های جالب میتواند پس گرفتن کارتن های بسته بندی و در ازای آن دادن به مشتری امتیازاتی را همچون کد تخفیف دریافت امتیاز باشگاه مشتریان و... ارائه شود.

کیفیت بالا در چاپ و استفاده از لوگو:

کیفیت چاپ نقش مهمی در زیبایی و اثر بخشی بیشتر بر روی مشتری را دارد. اگر بتوانید لوگو را نیز در جای مناسبی قرار دهید بی شک یکی از بهترین بسته بندی ها را خواهید داشت.

اشتباهات رایج در بسته بندی

نتیجه گیری:

ما در این مقاله سعی کرده ایم ویژگی های یک بسته بندی خوب را به طور کلی عنوان کنیم همچنین بسیاری از اشتباهات رایج را که اکثر کسب و کار ها انجام میدهند را اشاره کنیم. اما برای ساخت یک بسته بندی اصولی قطعا بهترین راه کمک گرفتن از مشاوران و متخصصانی است که سال ها در این زمینه ها فعالیت داشته اند و استفاده از علم آنها شما را در فروش محصول چند پله جلوتر میبرد ضمن اینکه رقابت نیز با سایر رقیبان آسان تر میشود. مجموعه آقای پاکت دست به طراحی و تولید بسته بندی های اختصاصی متناسب با گروه هدف محصول و آرم لوگو فروشنده زده است برای گسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره میتوانید با شماره های زیر در تماس باشید.

همچنین اگر قصد خرید بسته بندی هایی محکم و اقتصادی تر دارید میتوانید بسته به نیاز خود از کارتن پستی و پاکت پستی های مجموعه آقای پاکت خریداری کنید. 

اقای پاکت با حذف واسطه ها و تولید مستقیم بهترین قیمت ها را ارائه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.