مجله اینترنتی

انواع پاکت پستی، معرفی پرکاربرد ترین ها

مقدمه

در چند سال اخیر با گشترش کرونا و آنلاین شدن کسب کارها استفاده از پست برای جابجایی بسته ها چند برابر شده است. سال های قبل خرید از یک شهر دیگر خیلی معمول نبود و معمولا از پست برای فرستادن نامه و یا  وسیله مورد استفاده قرار میگرفت اما امروزه شما امکان سفارش هروسیله و یا خوراکی را از هر شهر استانی دارید.

نکته ای که در این بین مهم است بسته بندی درست و محکم برای سالم رسیدن بسته های پستی است.

امروزه بسته بندی های مختلفی برای وسایل وجود دارد که پاکت ها و کارتن پستی یکی از پراستفاده ترین آنهاست.

ما در این مقاله به معرفی انواع پاکت ها و اندازه های آنها میپردازیم تا اگر قصد پست بسته ای را دارید بهترین پاکت را متناسب با محصول خود انتخاب کنید.

                                                                                                    مشاهده انواع پاکت پستی

انواع پاکت پستی

اگر قصد ارسال نامه ، مدرک و یا وسیله کوچکی دارید بهترین انتخاب تهیه پاکت پستی است.با ما همراه باشید تا با انواع پاکت ها بیشتر آشنا شویم:

  • پاکت نامه هوایی
  • پاکت بانکی
  • پاکت پنجره دار
  • پاکت ساده
  • پاکت پستی

پاکت پستی

 

پاکت نامه هوایی:

همینطور که از نام آنها پیداست برای فرستادن سند و یا نامه به خارج از کشور از این مدل پاکت ها استفاده میشود.

پاکت بانکی:

متداول ترین نوع پاکت نامه این مدل میباشد این پاکت ها رنگ های مختلفی دارند اما غالبا از رنگ سفید آن استفاده میشود.

پاکت نامه جیبی:

این مدل از سایر مدل ها کوچک تر میباشد تفاوت این مدل با مدل های دیگر مدل طراحی درب پاکت است که به شکل ذوزنقه طراحی شده است و کاربر میتواند محتویات بسته را ببیند.از این پاکت ها برای ارسال گدرنامه عکس رسید و یا مدارک بانکی استفاده میشود.

انواع پاکت پستی

پاکت نامه پنجره دار:

همینطور که از اسمشان پیداست پاکت هایی هستند که قسمتی از آن با پلاستیک شفاف به شکل پنجره پوشش داده شده است. این پاکت های پستی معمولا در کارهای اداری و مالی برای ارسال فاکتور ها و یا چک ها کاربرد دارد.

پاکت پستی :

پاکت پستی برای ارسال وسایل در پست استفاده میشود. پاکت های پستی اکثرا سفید میباشند و پرکاربرد ترین نوع پاکت برای ارسال کالا پاکت پستی حبابدار است.

پاکت پستی حبابدار:

در پاکت پستی حبابدار جداره داخلی پاکت از پلاستیک حبابدار پوشیده شده است و سالم رسیدن بسته به مقصد را تضمین میکند.  این پاکت برای ارسال کالا های شکستنی همچون موبایل، سی دی و عینک ساعت طلا و جواهر و… استفاده میشود. روی پاکت نیز همانند سایر پاکت ها بخش هایی برای نوشتن آدرس، مشخصات فرستنده و گیرنده وجود دارد.

 

پاکت پستی لیمنت مشکی:

اگر بسته ای دارید که نباید در معرض نور و گرما قرار بگیرد پاکت لمینه مشکی بهترین انتخاب است در جداره داخلی این پاکت ها از پوشش نایلونی مشکی استفاده شده است که از محصول شما در برابر نور و گرما محافظت میکند. این پاکت ها نازک تر از سایر پاکت ها میباشند و به راحتی پاره میشوند پس بهتر است وسایلی در این پاکت ها قرار گیرد که ضخامت زیادی نداشته باشند. از این پاکت ها میتوان برای دسته بندی محصولاتی همچون لباس،شارژر محصولات آرایشی مواد غذایی  و… برای ارسال استفاده کرد. همچنین اگر قصد ارسال مرسوله ای حساس و محرمانه را مثل کارت شناسایی، مدارک و اسناد دارید این پاکت ها بهترین انتخاب است.

 

پاکت پستی لمینت متالایز:

در این سبک از پاکت ها جداره داخلی با یک لایه نقره ای رنگ متالایز پوشیده شده است به همین خاطر به آن پاکت پستی متالایز میگویند. این پاکت ها برعکس پاکت های لمینت مشکی مقاومت بالایی دارند و به سختی پاره و یا خراشیده میشوند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کرد اینست که از این نوع پاکت ها برای بسته بندی وسایل شکننده نباید استفاده کرد.

 

ابعاد استاندارد کاغذ

کاغذ ها براساس استاندارد بین المللی ایزو 216 به صورت سایز های A0  تا A10  برای نگارش انتخاب شده است.

اندازه استاندارد کاغذ برای منو رستوران، لوازم اتحریر کارت ویزیت بروشور و پوستر استفاده میشود.

از مرسوم ترین اندازه های کاغذ میتوان به A4, A3,B5 A5 اشاره کرد.

هرچه عدد کاغذ بزرگتر باشد اندازه آن کوچکتر است.

برای مثال A5 نیمی از اندازه کاغذ A4 و A6 نیمی از A5 می باشد و A2 نیمی از اندازه کاغذ A1 است .

خرید انواع پاکت پستی

همینطور که انتخاب یک پاکت پستی با کیفیت و استاندارد مهم میباشد خرید از یک شرکت معتبر نیز به همان اندازه مهم است. آقای پاکت به طور تخصصی دست به تولید انواع کارتن و پاکت پستی مناسب زده است.

شما میتوانید براساس نیازی که دارید انواع سایز های مختلف کارتن و پاکت پستی را با قیمت مناسب از آقای پاکت تهیه کنید.

نتیجه گیری

امیدواریم که با انواع مختلف پاکت های پستی و ابعاد آنها آشنا شده باشید و هنگام ارسال مرسوله پستی خود بهترین انتخاب را داشته باشید و تا بسته شما با سلامت کامل به مقصد مورد نظر برسد. رعایت این نکات برای ارسال بسته های مهم همچون مدارک و یا اشیا مهم بسیار ضروری میباشد. شما معمولا از کدام نوع از پاکت های پستی استفاده میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.