مجله اینترنتی

7 راهکار برای کاهش هزینه بسته بندی

کاهش هزینه بسته بندی

راه های کاهش هزینه بسته بندی چیست؟

بسیاری از وقت، آنلاین شاپ ها و فروشندگان در فضای مجازی برای بسته بندی محصولات خود و ارسال به پست و یا تیپاکس صرف میشود. به همین خاطر رعایت یکسری از نکات باعث میشود در وقت، انرژی و تعداد نیروی های کار شما صرفه جویی شود. شناخت بهترین نوع برای بسته بندی محصولتان میتواند راندمان کاری شما را بالا ببرد.

استفاده از پاکت های پستی به جای جعبه

اگر محصول شما طوری است که میتوانید از پاکت استفاده کنید پاکت بهترین گزینه برای بسته بندی میباشد زیرا وزن کمی دارد و در حمل نقل راحت تر است پاکت ها معمولا یک نوار چسبنده دارند که دیگر نیاز به استفاده از چسب ندارند.

استفاده از جعبه های قفل سرخود

استفاده از این جعبه ها سه برتری نسبت به سایر جعبه ها دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در انرژی
  • صرفه جویی در فضا

زمان استفاده از این جعبه ها تنها کاری که باید انجام دهید باز کردن جعبه است

استفاده از نایلون حبابدار

محافظ های حبابدار ضمن اینکه عمل بسته بندی را بسیار آسان میکنند از بسته نیز به خوبی محافظت میکند. محافظ ها ضربه گیر های مقاومی برای محصولات مخصوصا محصولات شکستنی و چوبی میباشد. پلاستیک محافظ وزن کمی دارد و توان مقاومتی بالایی دارد . این محافظ ها به دو صورت دولایه و سه لایه مورد استفاده قرار میگیرند.

                                                            مشاهده پاکت های حبابدار

 پاکت پستی حبابدار

استفاده از محصولات سفارشی

بسته بندی اختصاصی بدلیل اینکه براساس اندازه و طرح محصول شما طراحی میشود بسته بندی آن نیز راحت تر است و در زمان و تعداد بسته ها صرفه جویی میشود.

بسته های سفارشی بدلیل هم اندازه بودن با محصول هنگام حمل نقل آسیبی نمیبینند و راحت تر از حالت عادی مهر و موم میشوند.

حذف نوار چسب از مراحل بسته بندی

برای صرفه جویی در وقت وهزینه میتوانید از پاکت های پستی و ساک های دستی استفاده کنید اینطور دیگر نگران فضایی برای نگهداری از چسب ها نیز نخواهید داشت.اگر هم از چسب استفاده میکنید بهتر است از دستگاه های جداکننده نوار چسب کمک بگیرید برای سرعت بیشتر حتی میتوانید از دستگاه ‌های الکترونیکی بهره بگیرید.

اختصاص یک محل مشخص برای بسته بندی محصولات

استفاده از یک میز مشخص به شما اجازه میدهد تمام وسایل خود را در یکجا نگهداری کنید و هنگام بسته بندی لازم نیست که هر کدام از وسایل را پیدا کنید. در واقع وسایل مورد نیاز در دسترس شما قرار دارند.

استفاده از کارکنان آموزش دیده

شاید بسیاری از کارکنان به این بخش مهم توجهی نکنند. و راندمان کاری خود را کاهش دهند. بهتر است برای کیفیت بهتر تمام کارکنان بخش بسته بندی آموزش های لازم را ببینند تا در کمترین زمان ممکن کار بسته بندی را انجام دهند.

نتیجه گیری

رعایت یکسری از نکات هزینه و زمان لازم برای بسته بندی را بسیار کاهش میدهد بسته بندی بخشی از فرایند ارسال کالا است که معمولا صاحبان کسب و کارها انطور که باید به آن توجه نمیکنند و از اهمیت ان خبر ندارند در حالی که با رعایت چند نکته ساده که در بالا به آنها اشاره کردیم میتوانند راندمان کاری خود را بالا ببرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.